FAQ/ Veel gestelde vragen

Bestellingen van producten:


Wanneer is mijn aanvraag een bestelling? Of kan ik een offerte aanvragen?

Onze website is ingericht om snel te kunnen schakelen. Dat betekent wanneer producten beschikbaar zijn gelijk een bestelling met reservering wordt geplaatst wanneer je deze aan ons verstuurd via het huurmandje. In het huurmandje zie je wanneer de producten direct gereserveerd kunnen worden (groen; beschikbaar).
Soms kunnen wij producten leveren wanneer wij deze zelf niet direct meer op voorraad hebben, in dit geval kun je de aanvraag nog steeds aan ons verzenden via het huurmandje, wij gaan dan voor je aan de slag deze alsnog te arrangeren en je krijgt hier dan nog een bevestiging van. Je ziet dit terug in je winkelmandje bij het product (oranje; op aanvraag)
Wanneer een product niet leverbaar is dan kun je niet verder met de aanvraag in het huurmandje (rood; niet beschikbaar) let wel dat je de datum goed hebt ingesteld!


Ik wil graag de beschikbaarheid controleren van een product, hoe werkt dat? 
Je kunt de beschikbaarheid controleren in jouw Huurmandje, door jouw gekozen product in het huurmandje te plaatsen en de gewenste datum te kiezen; vervolgens kun je de beschikbaarheid aflezen nog voordat je eventueel doorgaat met de bestelling; 

Groen: betekent dat het product vrij is op de datum die jij gekozen hebt. Je kan gelijk door met de bestelling.

Oranje: betekent dat het product niet voorradig is op die datum. Als je er voor kiest om door te gaan met de bestelling dan word deze automatisch omgezet naar een aanvraag. Wij gaan dan opzoek naar de mogelijkheden om de product(en) alsnog aan te bieden of we bieden een passend alternatief aan.

Rood: betekent dat de producten helaas niet leverbaar zijn en er geen mogelijkheid (meer) bestaat om via ons netwerk te leveren. Je  kan de bestelling/aanvraag dan ook niet afronden. 
Veelal staan er direct alternatieve producten onder welke wel beschikbaar zijn. 

Kan ik als ik heb gereserveerd mijn bestelling nog annuleren? 

Er zijn vele redenen waarom jouw activiteit wellicht toch niet kan doorgaan, dat begrijpen wij goed. Het maakt voor ons dan ook niet uit of het nu Corona, het weer, of wellicht een andere reden heeft dat je wellicht de verhuring niet wil laten plaatsvinden op de eerder gekozen datum. Je mag dan ook altijd gratis de reservering verplaatsen naar een nieuwe datum (binnen een jaar na de originele huurdatum). Wil je de reservering echt annuleren, lees dan onze voorwaarden goed door, hier kunnen kosten aan verbonden zitten, wil je bij voorbaat deze kosten uitsluiten sluit dan onze annuleringsafkoop af bij je aanvraag. 

    Ik wil graag iets wijzigen aan mijn bestelling, kan dat?
    Uiteraard! Wij ontvangen de gewenste aanpassing(en) graag als reactie op de laatst ontvangen mail die wij aan jou hebben gestuurd of stuur een mail met jouw gegevens, ordernummer en datum naar info@springkussenverhuur-haaglanden.nl.nl . Tijdens kantooruren nemen wij deze mail zo snel mogelijk in behandeling en zenden je een aangepaste order terug. Let op, wanneer je producten wil annuleren zonder deze te vervangen kan het zijn dat hiervoor kosten worden berekend. Vindt de verhuring plaats binnen drie werkdagen? 


    Er is iets stuk of niet naar wens geleverd, wat moet ik doen?

    Producten worden bij het klaarmaken van de bestelling altijd gecontroleerd door onze collega's. Echter het kan voorkomen dat ondanks onze zorg producten niet naar uw wens zijn. Neem dan ook altijd contact met ons op. Wij zetten ons dan direct in om voor een oplossing te zoeken. Denk aan: reparatie op locatie, leveren van een vervangend product of het (deels) crediteren van producten achter af. Krijg je niet direct iemand aan de lijn? Laat dan een voicemailbericht bij ons achter. Wij bellen zo snel mogelijk terug.

    Let op: Als je geen contact met ons opneemt, ontneem je ons de mogelijkheid om het probleem op te lossen. Gebreken die pas na een verhuring gemeld worden kunnen in in het algemeen niet gecrediteerd worden.


    Er is schade ontstaan tijdens mijn verhuring, wat moet ik doen?
    Voorbeeld Extra ServiceMeld de schade direct telefonisch.. Wanneer mogelijk en gewenst gaan wij kijken of we u kunnen assisteren bij het herstellen van de schade en of het probleem kunnen verhelpen. Krijg je niet direct iemand aan de lijn? Laat dan een voicemailbericht bij ons achter. Wij bellen zo snel mogelijk terug.
    Hoe zit het met de kosten? Dat ligt er aan of je wel of geen schadeafkoop geselecteerd hebt bij de aanvraag/bestelling. Heb je gekozen voor schadeafkoop dan zal schade welke niet direct voortkomt uit aantoonbare opzet of onzorgvuldig gebruik niet door gerekend worden. Als je dat niet gedaan heeft dan worden de kosten van reparaties of vervanging van het product aan jou doorgerekend.



    Financieel & Betalingen:

     

    Voorbeeld BetaalwijzeUit welke betaalopties kan ik kiezen?

    Na het bestellen van de producten krijg je in het winkelmandje de volgende opties te zien: vooraf per bank, pinnen of contant bij levering. Daarnaast kan je ook op de dag van de verhuring contant betalen bij onze chauffeurs op locatie of onze baliemedewerkers bij het afhalen.

    Gekozen voor betaling per bank? Betalingen vanuit jouw eigen bankomgeving kunnen onder vermelding van het factuurnummer worden voldaan. De betaling dient minimaal drie werkdagen voorafgaand aan de verhuring bij ons te zijn voldaan ivm verwerkingstijd van de administratie. Wanneer er niet voldaan is aan deze betalingsverplichting zullen onze collega's alsnog betaling op het moment van levering vragen per pin of contant. 


    Ik zie nergens hoeveel borg ik moet betalen, klopt dat?
    Normaliter hanteren wij geen borg voor onze producten. In uitzonderlijke gevallen waarin dit wel verwacht wordt, zal dit gecommuniceerd worden tijdens het aanvraagproces. Denk bijvoorbeeld aan producten of diensten van derden of risicovolle leveringen. 


    Ik wil graag mijn bestelling op rekening / factuur plaatsen, kan dat?

    Dat is zeker mogelijk! let wel dat de betaling dan voorafgaand (3 werkdagen) bij ons voldaan moet zijn. Wil je achteraf betalen? Dit is alleen mogelijk wanneer wij bij de bestelling een inkooporder van jouw organisatie ontvangen hebben waarbij betaling kan worden gegarandeerd binnen 7 dagen na uitvoer.  


    Doen jullie ook aan sponsoring, ik wil graag iets doen voor het goede doel? 
    Wij hebben langlopende samenwerkingen met enkele goedgekeurde goede doelen waarvoor wij onze inzet ter beschikking stellen. Daarnaast zijn we uiteraard graag maatschappelijk betrokken. Vaak kunnen we bijvoorbeeld een extra maatschappelijke korting rekenen op de huur van onze materialen. Hiervoor ontvangen we graag jouw sponsorvoorstel wat wij zouden kunnen betekenen en wat daar eventueel in ruil voor wordt geboden. Zie voor verdere info onze sponsorpagina.


    Wat zijn de afspraken omtrent het afhalen en retourneren van producten?
    Gewoonlijk kan je de middag voor de verhuring, of op de dag van de verhuring ophalen bij onze collega's in het magazijn. Wij nemen hier in de week voorafgaand altijd nog even contact met je over op, daar wij soms niet de gehele dag aanwezig zijn en dan een specifieke tijd met je afspreken. De producten mogen dezelfde dag nog retour voor 17.00uur of de volgende ochtend. Je betaalt alleen voor de dag van gebruik. 
    Voor verhuringen in het weekend geldt een iets ruimere afspraak. Je kan de producten in de regel op vrijdagmiddag ophalen en op maandagmorgen retour brengen . Je betaalt eveneens in dat geval alleen voor de dag van verhuur. 

    Mochten wij hiervan moeten afwijken dan wordt je hier telefonisch over ingelicht. Wij nemen in de week voorafgaand van de huurperiode contact met je op om het afhaalmoment verder met je af te stemmen.


    Ik wil de gehuurde materialen graag laten bezorgen, kan dat?
    Binnen een straal van 30km bezorgen wij voor een vast tarief van € 59,95 excl. btw. Op sommige producten gelden er bijzondere tarieven of toeslagen dit staat vermeld in de productbeschrijving. Extra kilometers buiten de eerste 30km worden tegen een kilometerprijs van € 2,00 per kilometer doorberekend. De vervoerskosten worden automatisch berekend bij de aanvraag in het huurmandje aan de hand van de ingevoerde postcode.
    Let op: voor bezorging buiten reguliere levertijden, namelijk 08.00 en 17.00 geld er een toeslag van €200. Dit in verband met de inzet van extra chauffeurs / vervoersdienst. Onze chauffeurs leveren de gehuurde materialen tot maximaal 10 meter van de berijdbare en verharde weg. Locatie van aflevering dient middels een verhard pad bereikbaar te zijn met een minimale breedte van 1 meter. 

    Ik zie meerdere opties voor transport, wat is het verschil? 
    Standaard hebben wij meerdere opties voor transport, waarbij Flexibel transport de meest gekozen optie is. Bij deze optie houden wij een tijdsvak in overleg aan met de klant van ongeveer twee uur voor zowel de bezorging als het ophalen. Het kan hierbij ook voorkomen dat wij een dag eerder of later komen dan je in eerste instantie had aangeven bij de aanvraag. Uiteraard altijd wel in overleg, we staan niet onaangekondigd op locatie.
    Wil je dat wij op een vast afgesproken tijdstip leveren en heb je daarin geen ruimere mogelijkheden? Gebruik dan de optie tot Specifiek Transport. We stemmen dan samen een tijdstip af waarop wij aanwezig zijn. Deze optie kan je ook kiezen wanneer je wil dat wij buiten onze standaard levertijden 8.00 tot 17.00 uur rijden, dus bijvoorbeeld vroeg in de ochtend of in de avond wanneer de materialen niet veilig kunnen blijven overnachten op locatie.
    Wil je wel zelf vervoeren maar heb je te veel of te grote materialen voor je eigen vervoer? Je kan bij ons een aanhanger huren waarin we de materialen laden en je deze alleen hoeft aan te koppelen. 


    Ik gebruik de materialen ook na 17.00uur, is dat mogelijk?

    Normaliter is het mogelijk de materialen een dag eerder te leveren en een dag later weer op te halen wanneer de overige reserveringen en planning van vervoer dit toelaten. Geef altijd aan in de opmerkingen wanneer je de materialen reeds zou kunnen ontvangen en eventueel opgebouwd wil hebben. Onze collega's van de planning doen hun uiterste best om de levering zo goed mogelijk aan te laten sluiten op jouw wensen. Wij nemen in de week voorafgaand van de huurperiode contact met je op om het bezorgmoment en ophaalmoment met je af te stemmen.


    Kan ik de materialen ook zelf opbouwen?

    In de meeste gevallen kan dat zeker. Op onze site geven we per artikel een advies voor op- en afbouw en tevens kun je in de footer van onze website diverse filmpjes bekijken met op- en afbouw instructies.


    Ik wil de gehuurde materialen ook graag laten (helpen) opbouwen en afbouwen, kan dat?
    Dat is zeker mogelijk, onze chauffeurs helpen je graag! Wij bieden twee opties voor opbouw / afbouw. Hulp bij op- en afbouw en volledige op- en afbouw door onze medewerkers. Bij de eerste optie gaan we er vanuit dat je als klant een of meerdere vrijwilligers aanwezig hebt (afhankelijk product) die assisteren op aanwijzing van onze medewerkers en bij de tweede optie verzorgen wij de volledige opbouw en afbouw. Vandaar ook het prijsverschil in het winkelmandje.  


    De precieze prijs van deze diensten kunnen verschillen afhankelijk door bijvoorbeeld gewicht en grootte. In het winkelmandje kan je deze service bij het product aanvinken en zie je ook de prijs die wordt berekend. Bij onze springkussens en stormbanen zorgen wij ook voor een verlengkabel tot 10 meter. Los partymateriaal, zoals heaters, stoelen, tafels en andere soortgelijke artikelen worden in het algemeen nooit op- en afgebouwd.




    PRAKTISCH: ELEKTRICITEIT EN ONDERGROND ATTRACTIES


    Als ik een attractie huur, wat moet ik verder dan nog regelen?
    In principe leveren wij alles aan om een attractie op een zachte ondergrond (gras) te plaatsen. Grondankers en uiteraard een blower. Eventueel ook spanbanden. Vrijwel alles is inbegrepen, een stroombron (230v minimaal 1500 watt) dient altijd direct voor handen te zijn. Geen stroom op locatie?  Dan kan je overwegen een aggregaat te huren. 

    Moet een attractie / materiaal altijd worden vastgezet? 

    Ja, je materialen en attracties dienen altijd vast te worden gezet. Niet alleen voor eventuele onverwachte weersomstandigheden maar ook wanneer gebruik niet op de juiste manier wordt uitgevoerd door eigen deelnemers. Zo is de kans vele malen kleiner op schade bij deelnemers, bezoekers en/ of het materiaal zelf. Wij leveren hiervoor standaard grondpennen en/of spanbanden en wanneer je extra ballast nodig hebt kan je dit bij ons bijhuren. 

     

    Is een zachte ondergrond noodzakelijk voor attracties? 

    Al onze attracties zijn gekeurd conform de WAS. Noodzakelijk daarbij is een valdempende ondergrond zoals o.a. gras in kan voorzien. Wij hebben dan ook een grote voorkeur om attracties op een valdempende ondergrond te plaatsen. Heb je op jouw locatie geen zachte ondergrond, huur dan bijvoorbeeld onze valmatten, je bent verplicht deze te gebruiken in dergelijke situaties. 

    Ik heb maar een beperkte ruimte beschikbaar, kan ik dan alsnog een attractie plaatsen? 
    Wij hebben attracties in vele vormen en maten. Hou wel rekening met het gegeven dat een attractie volledig vrij moet staan. Ofwel rondom heb je minimaal 50cm tot 100cm ruimte nodig voor plaatsing en eventuele noodgevallen om deze aan alle kanten te kunnen bereiken. Hou ook rekening met de extra ruimte boven de attractie. zowel voor vrije speelruimte als dat bijvoorbeeld een springkussen altijd zal bewegen tijdens het spelen en deze dag geen andere hangende attributen mag raken